
CONSTITUÏDA LA TAULA DE TURISME DE BIAR
Segons Mª Cristina Hernández, Regidor de Turisme, “l’èxit del turisme a Biar està basat en dos pilars: d’una banda, els seus habitants exercixen de verdaders amfitrions en un municipi amb un indubtable atractiu i, d’altra banda, disposem de personal format i motivat”.
L’objecte d’esta Taula és l’elaboració d’una estratègia de futur, amb la premissa de la sostenibilitat i el respecte de la peculiar idiosincràsia de Biar.
En la seua primera reunió, que es va produir el passat dia 11 d’octubre, la taula va concloure que, en efecte, turisme és un pilar bàsic de l’economia local, amb recursos més que suficients: naturalesa, cultura, patrimoni, riquesa històrica, festes i una àmplia i variada oferta hotelera i de restauració, però falta un producte turístic identificatiu i recognoscible, falta un disseny apropiat de paquets turístics i falta una estratègia de comercialització. La inversió en el sector no és suficient i les subvencions rebudes són escasses i mal encaminades.
Segons Mª Cristina Hernández, Regidor de Turisme, “l’èxit del turisme a Biar està basat en dos pilars: d’una banda, els seus habitants exercixen de verdaders amfitrions en un municipi amb un indubtable atractiu i, d’altra banda, disposem de personal format i motivat. Crec que hem de consolidar i augmentar eixos xicotets esdeveniments que ens han funcionat tan bé, que arriben a la gent i els fan viure experiències i emocions, i suposen un goteig d’activitats al llarg de tot l’any”.
La Taula de Turisme de Biar, en successives reunions, pretén conéixer els perfils de turista que interessen a la localitat, i proporcionar a cada un el que demanda: turisme familiar, de naturalesa, esportiu, de negocis, etc., desestacionalitzant-ho; generar un producte turístic distintiu, identificable i recognoscible; i, en fi, desenrotllar una estratègia adequada per al màrqueting del producte turístic.